Blog

Jak (i gdzie) zorganizować firmowe spotkanie noworoczne?

Organizacja imprezy firmowej na koniec starego roku i początek nowe jest niezwykle ważna dla prowadzonego przedsiębiorstwa, jego pracowników, jak i samych właścicieli. Dlaczego? Przede wszystkim impreza taka pozwala ogólnie podsumować osiągnięte cele, nad którymi firma pracowała przez cały miniony rok. Z drugiej strony, takie imprezy pozwalają na wyróżnienie tych pracowników, którzy zdecydowanie wyróżniali się na tle pozostałych swoich kolegów. Pytanie jednak, w jaki sposób i gdzie zorganizować taką imprezę noworoczną?

Swobodna lub elegancka forma przyjęcia

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że takie spotkanie ma być imprezą, a nie kolejnym dniem spędzonym w pracy. Dlatego tez warto zadbać o to, aby zorganizowane było ono w raczej przyjacielskiej atmosferze, gdzie będą mogły się zatrzeć granice pomiędzy pracownikami wyżej, a niżej w hierarchii. Sprzyja to budowaniu zespołu, który sobie ufa, a co najważniejsze – pracuje wydajniej!

Takie przyjęcie powinno być przede wszystkim dobrą zabawą dla wszystkich, którzy biorą w nim udział. Podczas ustalania celów organizacji firmowej imprezy noworocznej, w głównej mierze, ważna jest integracja pracowników firmy, nawet z tych działów, które współpracują pośrednio. Ułatwia to budowanie sprawniejszej komunikacji wewnątrz organizacji.

Zaproszeni goście i wybór sali

Podczas organizacji przyjęcia warto zastanowić się nad salą, która może pomieścić więcej osób z tego względu, że na taką imprezę można zaprosić więcej ludzi niż tylko sam zespół. Przede wszystkim z takiej imprezy mogą skorzystać rodziny pracowników, z drugiej strony w celach wizerunkowych, można pokusić się o zaproszenie kluczowych partnerów biznesowych. Taki zabieg może skłonić kontrahentów do kontynuowania współpracy z firmą.

Wybierając miejsce na zorganizowanie noworocznego firmowego powinno się zwrócić uwagę na charakter imprezy – czy ma być bardziej odświętny czy luźny. Zdecydowanie częściej wybiera się sale urządzone elegancko, które podkreślają uroczyste znaczenie całego przyjęcia. Podsumowując – organizując takie spotkanie trzeba się zastanowić nad ilością zaproszonych osób, celach jakie pracodawca chce osiągnąć, jak i typem imprezy – luźnym lub eleganckim.